Handelns stora köphelg i USA, Black Friday och efterföljande Cyber Monday, har börjat etablera sig på allvar i Sverige. Den infaller  i november, och den som vill satsa måste börja planera redan nu.

– Jag ser Black Friday som jordens chans att ta kunder från konkurrenterna, säger PostNords e-handelsexpert Arne Andersson.

Förra året ökade trafiken på Prisjakt med uppemot 80 procent, och många e-handlare slog försäljningsrekord, bland annat ElGiganten och CDON group.

Samtidigt verkar det inte ha lett till någon minskning av julhandeln, som gick över all förväntan och ökade med 4,9 procent.  Däremot kom den igång tidigare, och handlarna fick chans att underhålla kunden under längre period, förklarar Carin Blom.

– I England säger man att Black Friday är som en drog, ingen vill ha den, men man måste. Konkurrensen på nätet är stenhård, och de som inte hakar på riskerar att tappa kunder, säger Arne Andersson.

Kapitalisera på årets säljhelg – upp till 30% rabatt!

Till Black Friday och Cyber Monday erbjuder PostNord rabatter på upp till 30 procent på ADR, ODR, Påminnaren (extra DR-enhet till halva priset), Analyser och Färdiga Målgrupper. Samt ytterligare tjänster som hjälper dig kapitalisera på den nya jätteshoppinghelgen. Sätt din kampanj nu.