Vi lever inte i en digital värld. Vi lever i en postdigital era. I en digital värld har du tv via bredband, i en postdigital era har du Netflix. Och det här gäller kommunikation också, i allra högsta grad. Aldrig tidigare har makten legat så tydligt hos våra mottagare. Aldrig tidigare har möjligheterna och kanalerna varit så många. Aldrig tidigare har förväntningarna hos våra kunder varit så olika.

Det är därför PostNord med hjälp av Kantar Sifo gjort Nordic Channel Compass 2018. Studien ska hjälpa företag och myndigheter att förstå hur konsumenter vill ta emot information, när de vill göra detta och hur denna information måste samspela i omnikanal för att ge så nöjda kunder som möjligt.

Det här är inte enkelt. Preferenserna hos konsumenterna är individuella och typen av kommunikation styr kanalen. Briljant marknadsföring kan tappa effekt om inte den administrativa informationen lever upp till kundernas förväntan. Gamla sanningar fungerar allt sämre, men vi hoppas kunna hjälpa till att skapa några nya.

/Henrik Kihlberg, Head Commercial Market Support, PostNord

Ladda hem hela rapporten här.

9 INSIKTER FRÅN NORDIC CHANNEL COMPASS 2018:
9 insikter från Nordic Channel Compass