PostNord har gjort förändringar i Uppslaget; omslaget på den oadresserade direktreklamen. Med två nya editioner, en för business-to-business (B2B), och en för samhällsinformation, kan annonsörerna i Uppslaget träffa mer rätt med sina annonser.

Thomas Klamell, Produktchef ODR på PostNord, berättar varför de genomfört förändringen:
– Våra säljare som dagligen möter marknaden uppfattade ett behov av dels en enkel kanal att nå ut med B2B-reklam, dels en renodlad och kostnadseffektiv tjänst för Samhällsinformation.

Med ODR Företag Samlad, respektive annons på Företagsuppslaget, så når man företag antingen på riksnivå (cirka 450 000 om man annonserar på omslaget) eller lokalt i den omfattning man själv önskar om man gör ett eget ODR och distribuerar inuti omslaget.

– Man kan nå cirka 450 000 företag med sin B2B-reklam eller omkring 4 600 000 hushåll med Samhällsinformation.

Text: Björn Owen Glad