Juryns motivering löd:

”Vissa produkter och tjänster är tråkigare än andra – hur får man med högst begränsade medel till sitt förfogande kunderna att bry sig då? På denna inhouseavdelning verkar man förstå att ta vara på det enkla och välkända. Med glimten i ögat och en ny spännande utformning fick man en grym effekt! Bra jobbat Telia och ‘Ett säkert kort'”.

Inhousetävlingen uppmärksammar den reklam som produceras internt på Sveriges marknads- och inhouseavdelningar. Inhouse är därför inte bara Sveriges första, utan också enda reklamtävling, som garanterat inte kommer att vinnas av en reklambyrå.
Totalt skickades 101 bidrag in till årets tävling. Juryn nominerade 35 av dem.

– Jag tycker att det en hög nivå på bidragen generellt och det är slående att många bidrag har en väldigt hög nivå i strategin – och en hög ambition. Men sedan är det en del som inte klarar att hålla i strategin hela vägen och man tappar lite i utförande, sade Christel Hedin, vd på Abakus och ledamot i Inhousejuryn, till Dagens Media.

Inhouse startades av Dagens Media och Arkitektkopia 2011. I år är det alltså åttonde gången som tävlingen arrangeras.