Direktreklam via brevlådan är en effektiv kanal i en reklamvärld där det digitala bruset ökar. Därför delar PostNord (tillsammans med Bring och SDR) ut det nya priset Gyllene lådan på Guldnyckeln i Globen i morgon.

– Utmärkelsen kommer att belönas ett företag som vi anser använder brevlådan på ett effektivt och systematiskt sätt. Priset är inget man kan skicka in bidrag till utan förslag har presenterats av oss sponsorer och sedan har en jury valt ut en värdig vinnare, säger Lina Forsström, försäljningschef affärsanalys och insikt på PostNord.

Lina-Forsstrom-217x290

Lina Forsström, försäljningschef affärsanalys och insikt på PostNord.

Förutom priset kommer PostNord att arrangera en lättsam tävling i sin monter där besökaren kan vinna en kundanalys. Dessutom arrangeras en föreläsning på temat millennials och kommunikation:

– Vi har bjudit in Ungdomsbarometern som tillsammans med vår egen Carin Blom kommer att presentera resultat dels från Ungdomsbarometern men också från vår senaste e-barometer. Passet avslutas med en paneldiskussion då även Viktor Ljungberg från Splay medverkar.

Det nya priset ska delas ut årligen.

GuldnyckelnLogga_16

 

Guldnyckeln arrangeras av årligen branschorganisationen SWEDMA och består av en inspirationsdag med föreläsare, både från Sverige och utlandet, och en galakväll där den mest strategiska, kreativa och effektiva direktkommunikationen utses. PostNord är en av huvudsponsorerna till evenemanget tillsammans med SDR, Bring och Bisnode.